פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם ולמרות שהמטרה שלה היא יצירה ושמירה על קשר בין חברים וקרובי משפחה, הרי שמדובר גם על רשת שצברה כמויות מידע עצומות באמצעות מבנה הקשרים הללו, התכנים שאנו מפרסמים, חיפושים שאנו עורכים, דפים וקבוצות שאנו מבקרים בהם וכן הלאה. כל אלו הופכים את הפרסום בפייסבוק לכלי רב עוצמה לבעלי עסקים מכל הסוגים.
פייסבוק היא לא רק רשת חברתית עצומה עם מעל 5 מיליון ישראלים שעושים בה שימוש, אלא גם בעלת מאגר מידע עצום. המידע הזה הנאגר בשרתי החברה בזכותנו ובאמצעות הקשרים החברתיים והפעולות שאנו מבצעים בפייסבוק.
- הגדרנו אנשים אחרים כבני משפחה? פייסבוק יודעת על כך.
- אנו מאחלים מזל טוב וחג שמח לאנשים מסוימים? פייסבוק יודעת שאלו החברים שלנו.
- אנו מבקרים בדפים עסקיים של חברות להשכרת רכב? פייסבוק יודעת שאנו חושבים על טיול.
- אנו מבקרים בקבוצות של טיולים לפראג? פייסבוק מבינה שזה היעד שלנו לטיול הבא וכן הלאה.
המידע הזה לא נאגר סתם כך אלא מיועד בעיקר לצרכי שיווק בפייסבוק באמצעות מערכת פרסום אדירה שמאפשרת לכל בעל עסק להגיע לקהל הלקוחות הכי רלוונטי עבורו.
איך מפרסמים בפייסבוק?
ניהול פרסום ממומן בפייסבוק אפשרי בכמה דרכים שונות, על פי הצורך של המפרסם. הקמפיינים מבוססים על קהל יעד ממוקד שבוחרים כדי להגיע אליו על פי המידע שפייסבוק מאפשר לנו לעשות בו שימוש.
לדוגמא: אם אנו חברת תיירות שמציעה חבילות לפראג למשפחות, אנו יכולים לציין שהמודעה שלנו מיועדת עבור גברים ונשים בגיל 30 עד 60 שהם הורים לילדים בגילאי 3-9 ומתעניינים בפראג, צ'כיה או טיסות. באמצעות חתכים אלו נגיע עם הפרסום בדיוק לקהל היעד ולא נשקיע מתקציב הפרסום כספים לשווא.
מהן השיטות לפרסם בפייסבוק?
אלו הן השיטות לפרסום קמפיין בפייסבוק:
- קמפיין לייקים בפייסבוק (איסוף עוקבים) – מאפשר לחשוף את המותג, העסק או הדף שלכם לקהל ולהזמין את אותו קהל לעשות לייק לדף ולהתחיל לעקוב אחרי הפוסטים הבאים שלכם.
- קמפיין תנועה (טראפיק) – קמפיין שנועד כדי להוביל את הגולשים לאתר שלכם או לדף נחיתה ספציפי כדי שיוכלו לבצע בו פעולה כלשהי ואתם בינתיים "מסמנים" את הקהל שעזה זאת לפרסום אפשרי נוסף בהמשך.
- קמפיין המרות בפייסבוק – בקמפיין כזה מנסים להוביל את הגולשים שיעשו פעולה ספציפית כלשהי באתר או בדף שמגיעים אליו. זה יכול להיות רכישה של מוצר, מילוי טופס מענה על שאלות וכדומה.
- קמפיין לידים בפייסבוק – הקמפיין הזה שומר את הגולש בפייסבוק ולא מוציא אותו לדף חיצוני. כאן ההקלקה תוביל לפתיחה של טופס מילוי קצר על ידי הגולש כדי שתוכלו לחזור אליו. במרבית המקרים פרטי הגולש כבר יופיעו בטופס (שם, טלפון, מייל וכו') וכל שיישאר לו זה רק לאשר את משלוח הטופס.
- קמפיין רימרקטינג בפייסבוק – שימוש במידע על גולשים שהתעניינו כבר במוצר, בשירות או בדף שלכם כי עשו לייק, ביקרו בדף כלשהו או מילאו טופס, כדי לפרסם להם שוב ולחזק את האפשרות שלכם להרוויח אותם כלקוחות.
כל אחת מהשיטות הללו יעילה ויכולה להתאים לקשת רחבה של בעלי עסקים המעוניינים לפרסם ברשת החברתית של פייסבוק. חלק מהשיטות ניתן לשלב כדי להשיג תוצאות אפקטיביות יותר בפרסום וכדאי לעשות זאת באמצעות פניה לחברה המתמחה בשיווק ברשתות חברתיות בכלל ופרסום בפייסבוק בפרט.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי אשר מתמחה בתכנון, ניהול ופרסום של קמפיינים שיווקים לעסקים קטנים וגדולים בפייסבוק.