בעלי עסקים קטנים בוחרים לעתים שלא להשקיע בעיצוב של דף נחיתה שיווקי לעסק שלהם, כיוון שהם חושבים שהדבר יקר ומסובך ולא בטוחים לגבי התועלת שתצא להם מזה. האמת היא שלא לעצב דף נחיתה לקמפיין שלכם היא טעות גדולה מבחינה שיווקית. העלויות היום של בניית דף נחיתה לעסק נמוכות ממה שהרוב חושבים וגם לא מדובר בפרויקט מסובך או מורכב במיוחד ורבים יכולים לעצב את הדף עצמאית.
בעלי עסקים קטנים מחפשים לחסוך בכל דרך שיוכלו ולעתים עושים טעויות בשיקולים שלהם. טעות נפוצה יחסית היא העדפה שלא להשקיע בבניית דף נחיתה לעסק ולהעדיף פרסום באינטרנט שמוביל את הגולשים לעמוד הבית של האתר שלהם או לדף תוכן כלשהו. זאת טעות גדולה. יש הבדל עצום בתפוקה שמקבלים מגולש שהגיע לדף נחיתה ובין מי שהגיע לדפים שאינם כאלו.
השיקול שמניע את בעלי העסקים הללו הוא לרוב השיקול הכספי. יש מחשבה שעיצוב דף נחיתה עולה הרבה כסף וזאת בנוסף למחשבה שמדובר בעניין מורכב שיש לשכור חברת בניית אתרים או חברת פרסום עבורו, מה שעוד יוסיף לעלות הכללית של בעל העסק – האמת שונה לחלוטין.
כאשר יודעים את התשובה לשאלה "מה זה דף נחיתה?" מבינים גם כמה הוא שונה ואיכותי יותר שיווקית מדף תוכן רגיל.
מה מרכיב את העלות של בניית דף נחיתה?
העלות של כל דף נחיתה מתחלקת בין כמה רכיבים שונים:
- בנייה ועיצוב – יש לבנות דף נחיתה מעוצב שיהיה מתאים לקהל היעד שיגיע אליו וגם יהיה שיווקי בצורה יעילה. יש להשקיע בקופירייטינג או תוכן שיווקי מקצועי.
- דומיין ואחסון אתר – את הדף יש לאחסן ברשת האינטרנט ולכן יש צורך בתשלום עבור שרת אחסון. כדי שיגיעו לדף יש צורך לקנות דומיין (שם אתר) ולחדש את שניהם מדי שנה.
- מערכת סליקה – דפי נחיתה עם מטרה של מכירה לגולש בדרך כזאת או אחרת צריכים להתממשק עם מערכת סליקה כלשהי שיש לשלם תמורתה עמלת מכירה או דמי שימוש חודשיים.
כמה זה עולה לי?
נתחיל מהסוף – בנייה של דף נחיתה איננה עולה הרבה וסביר להניח שלא כמו שחשבתם. למעשה אפשר לחלק את בניית הדף לשתי אפשרויות שקיימות כיום ויכולות להוזיל עלויות משמעותית:
- באמצעות האתר שלכם – בהנחה שיש לכם אתר אינטרנט אז יש לכם כבר דומיין וחבילת אחסון ואתם לא צריכים להשקיע בכך. אם יש לכם מעט יכולת עיצובית או של קופירייטינג שיווקי אתם יכולים גם את התוכן של דף הנחיתה להכין עצמאית על פי הבנה של נקודות המפתח שהכרחיות בדף כזה (כותרת ברורה, תוכן שיווקי, תמונה עם המוצר או השירות, יתרונות שיש לכם והמלצות של לקוחות קיימים). אם אתם לא יודעים לעשות זאת עצמאית אז יש לא מעט פרילנסרים שיוכלו לעשות זאת עבורכם בעלות של 500-1500 ₪ לכל היותר בד"כ.
- באמצעות מערכת ייעודית – האופציה השנייה היא אפילו זולה עוד יותר. יש היום מערכות ייעודיות לבניית דפי נחיתה. המערכות הללו מציעות תבניות עיצוביות שונות שמאפשרות לכל אחד לבנות דף נחיתה בעיצוב שמתאים עבורו. כמו כן בסיום התהליך מקבלים כתובת אינטרנט עליה הדף מאוחסן (זה לא מעניין את הגולש…) ולכן אין צורך בדומיין או אחסון. העלות של מערכות כאלו היא לא יותר מכמה עשרות שקלים בחודש בד"כ. קבלת שירות של פרילנסר במערכת כזאת יעלה כמו בסעיף הקודם או אפילו פחות.
כפי שניתן להבין עיצוב דף נחיתה לעסק איננה משימה שיש לחשוש ממנה והעלות היא לכל היותר 1500 ₪. אין כל ספק שזה סכום ששווה השקעה לקמפיין מוצלח שתריצו ברשת ואולי יכניס לכם עשרות אלפי שקלים או מעבר לכך.
המאמר נכתב בשיתוף עם צוות המומחים של Landing Page אשר סוקר מגוון רחב של מערכות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).