בעלי עסקים רבים כבר יודעים שהשיטה של פרסום באמצעות SMS יכולה לעבוד עבורם טוב יותר מכל ערוץ שיווקי אחר. יש יתרונות רבים לשיטת הפרסום הזאת לעומת האפשרויות האחרות הקיימות כיום, אך יש לה גם חסרונות שכדאי להכיר. על היתרונות והחסרונות הללו במאמר הבא.
בעלי עסקים מחפשים כל הזמן את הדרכים הטובות ביותר לפרסם את העסק או המוצרים שלהם ולהשיג יחס משתלם בין עלות ותועלת. אחת השיטות שקיימת מזה שנים רבות ועדיין נחשבת אטרקטיבית לבעלי עסקים רבים היא זאת של פרסום באמצעות SMS.
למרות שהשיטה קיימת מעל 20 שנים ונחשבת מהוותיקות בפרסום במדיה הדיגיטלית או הסלולרית, הרי שהיא בעלת יתרונות רבים שאין לערוצי שיווק אחרים, חדשים ממנה. יחד עם זאת יש לה כמה חסרונות כמובן.
יתרונות של פרסום באמצעות SMS
- אפשרות פילוח של קהל היעד – יתרון משמעותי הוא האפשרות של שליחת SMS לרשימת תפוצה מפולחת על פי מגדר, גיל, מצב משפחתי או אפילו תאריך לידה וכדומה. האפשרות לעשות שימוש בתוכנות דיוור SMS מתקדמות מאפשר פילוח איכותי והתאמה של הודעות SMS ממוקדות לקהל היעד.
- שיווק ממוקד לחברים במועדון לקוחות – במרבית המקרים רשימת תפוצה עם נמענים שמשווקים להם הודעות SMS היא רק חלק מחבילת ניהול מועדון לקוחות של העסק. המצב הזה מביא לכך שהנמענים ברובם המכריע הם לקוחות קיימים של העסק ולכן קל יותר למכור להם מוצרים חדשים או מוצרים משלימים לאלו שהם כבר רכשו בעבר.
- עלות נמוכה ביחס לשיעור החשיפה – היתרון שהוא אולי המשמעותי ביותר הוא העלות הזולה של כל הודעת SMS שתשלחו והחשיפה הגבוהה שניתן להגיע אליה בעלות נמוכה יחסית. יש היום חבילות SMS שמאפשרות להגיע לאלפי נמענים פוטנציאליים בעלות של מאות שקלים בלבד. קשה למצוא הצעות אטרקטיביות יותר מבחינה פיננסית בעולם הפרסום.
- קלות הפעלה של ניהול קמפיין – הודעות SMS אפשר לשלוח בכל רגע נתון ומהמחשב הפרטי שלכם. התוכנות פשוטות מאוד ומבוססות על רשימת תפוצה וניסוח הודעה שיווקית. כל שנותר הוא ללחוץ על לחצן השליחה ובתוך שניות עד דקות בודדות כל הרשימה מקבלת את ההודעה שלכם.
חסרונות של פרסום באמצעות SMS
- חוק הספאם – חשוב מאוד להקפיד שכל נמען שלכם רשום במועדון הלקוחות או נרשם לרשימת התפוצה שלכם מרצונו ויש לכם אישור לכך. חוק הספאם איננו מאפשר משלוח הודעות SMS שיווקיות למי שלא מעוניינים בכך וניתן לקבל תביעות שמצטברות לעשרות או מאות אלפי שקלים אם לא מקפידים על עמידה בתנאי החוק.
- חובה ליצור עניין כל פעם מחדש – לא לכולם יש סבלנות לקבלת הודעות SMS שיווקיות וקל לחסום מספר ששולח הודעות כאלו גם במסגרת מועדון חברים. על כן חשוב ליצור עניין מחדש אצל הנמענים כל הזמן ולתת להם ערך כלשהו בכל הודעה ששולחים אליהם. הדבר מצריך יכולת של קופירייטינג איכותי במינימום מילים וללא גרפיקה…
בשורה התחתונה אין כל ספק שהשיטה של שליחת הודעות SMS לעסקים רבים היא הטובה ביותר, אך יש לעשות אותה נכון ולהקפיד על עמידה בהגדרות החוק.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS – מערכת לשליחת הודעות סמס לעסקים אשר מציעה חבילות SMS במחירים הזולים ביותר בישראל, החל מ – ₪0.02 להודעה בודדת.