מציאת הזדמנויות לבניית קישורים איכותיים היא חלק חיוני מכל אסטרטגיית קידום אתרים (SEO).
באופן כללי, ככל שיש לאתר יותר קישורים נכנסים מאתרים רלוונטיים, איכותיים ובעלי סמכות – כך, סביר יותר שהאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ויקבל יותר תנועה אורגנית, פניות ומכירות חדשות.
איך לזהות הזדמנויות לבניית קישורים?
הנה מספר כלים, דרכים ושיטות יעילות לזהות הזדמנויות לבניית או קניית קישורים:
- ניתוח פרופיל הקישורים של המתחרים – לעיתים קרובות, מומלץ להתחיל בניתוח פרופיל הקישורים של המתחרים העיקריים שלך. ניתן להשתמש בכלים כמו Ahrefs או Semrush כדי לראות אילו קישורים נכנסים יש להם, מאיזה אתרים הם מגיעים ומה ה-DR (Domain Rating) ו-DA (Domain Authority) של האתרים. לאחר מכן, אפשרות לנסות לפנות לאותם אתרים ולבקש מהם לקשר לאתר שלך.
- חיפוש אחר הזדמנויות לתיקון קישורים שבורים – קישור שבור הוא קישור לאתר שאינו קיים יותר. ניתן למצוא קישורים שבורים על ידי שימוש בכלים כמו Check My Links או Broken Link Checker. לאחר מכן, ניתן לפנות לבעלי האתרים עם הקישורים השבורים ולבקש מהם להחליף את הקישור השבור בקישור לאתר שלך.
- יצירת תוכן אורח – כתיבת תוכן אורח לאתרים אחרים בתחום שלך היא דרך מצוינת לקבל קישורים איכותיים בחזרה לאתר שלך. מומלץ לנסות ולאתר אתרים בעלי סמכות, ותק ורלוונטיות לקהל היעד שלך.
- בניית קשרים עם משפיענים – משפיענים בתעשייה שלך יכולים לעזור לך להגיע לקהל חדש ולקבל קישורים איכותיים לאתר שלך. מומלץ להתחיל בבניית קשרים עם משפיענים רלוונטיים, ולאחר מכן חפש הזדמנויות לשתף פעולה איתם, כגון כתיבת תוכן אורח, השתתפות בראיונות או קידום המוצרים או השירותים שהם מציעים.
- השתתפות בפורומים וקהילות פייסבוק – השתתפות בפורומים וקהילות פייסבוק רלוונטיות לתחום שלך היא דרך מצוינת להתחבר עם אנשים אחרים בתחום ולבנות מוניטין של מומחה בתחום. בחלק מהפורומים והקהילות ניתן לשלב חתימה אישית אשר תכלול קישור URL אל האתר שלך.
לסיכום, חשוב לציין שבניית קישורים לאורך זמן היא משימה מורכבת אשר דורשת זמן, מאמץ והרבה מאוד קשרים אישיים. לעיתים קרובות, ניתן לגשר על הפערים באמצעות שירותים ומערכות אשר מציעות קניית קישורים במקומונים או קניית כתבות יח"צ בפורטלים מובילים כמו מעריב, YNET, כלכליסט ואחרים.
לפני שמתחילים לבנות קישורים בצורה אורגנית או בתשלום, חשוב לפתח אסטרטגיית קידום אתרים (SEO) ברורה, מסודרת ומותאמת אישית (Custom Made). אסטרטגיה זו צריכה לכלול את יעדים, קהל היעד ומה רוצים להשיג באמצעות הכניסה לתהליך.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים אשר מעניקה שירות בניית קישורים מאתרים אמיתיים, ממותגים ומובילים בתחומים התחרותיים ביותר בישראל.